سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 مکان دیدنی مشهد

1. پارک میرزا کوچک خان؛ از جاهای دیدنی مشهد نزدیک به حرم

 

پارک میرزا کوچک خان

 

پارک میرزا کوچک خان بیش از سی هزار متر مربع مساحت دارد و در نزدیکی حرم مطهر در دل هتل های متعدد نزدیک به حرم احداث شده است. اگر از حاشیه خیابان امام رضا برای گشت زدن به خیابان های اطرافش رفته باشید حتما در خیابان دانش شرقی و نرسیده به بازارهای هفده شهریور با پارک میرزا کوچک خان مواجه شده اید. این پارک از امکانات تفریحی و ورزشی کامل برخوردار است و نه تنها مشهدی ها که گردشگران و زائران مشهد نیز از آن استقبال زیادی می کنند.

پارک میرزا کوچک خان امکانات فرهنگی و رفاهی برای محلی ها نیز راه اندازی کرده است. برای نمونه می توان به کتابخانه عمومی کودکان و نوجوانان و استخر پارک اشاره کرد. بعضی قسمت های پارک چنان زیبا و خیره کننده است که جان می دهد برای گم شدن و لذت بردن از طبیعت ِ زیبای جاهای دیدنی مشهد.

 

2. پارک امت مشهد بوستانی با 30 هزار متر مربع

 

پارک امت مشهد

 

پارک امت مشهد هم از نظر ابعاد تقریبا اندازه پارک میرزا کوچک خان است و به نوعی پارک محلی شناخته می شود ولی به دلیل نزدیکی به بسیاری از هتل و مسافرخانه های منطقه طلاب از گردشگران غیر مشهدی نیز استقبال می کند. وسعت پارک امت بیش از 30 هزار متر مربع است و جزو زیباترین جاهای دیدنی مشهد محسوب می شود.

پارک امت از امکانات رفاهی و تفریحی متعددی برخوردار است. شهر بازی های کودکان و نوجوانان در پارک امت انواع بازی های قدیمی و جدید را در اختیار افراد قرار می دهد. فضای بوستان امت بسیار مصفا و دل انگیز و مناسب برای حضور خانواده ها، دوستان و آشنایان و جوانان محسوب می شود.

آدرس پارک امت مشهد:

خیابان شهید مفتح در سی متری طلاب

شماره تماس: 05132178555

 

3. پارک حجاب مشهد اولین پارک مختص بانوان

 

پارک حجاب مشهد

 

پارک حجاب اولین پارک مختص بانوان در میان جاهای دیدنی مشهد است که اوایل افتتاح درخت هایش کوچک بود و چندان سایه انداز نبود. با این همه در حال حاضر درخت ها بزرگ شده اند و این پارک به بوستانی پر درخت وبا صفا تبدیل شده است که بانوان می توانند به همراه دوستان یا فرزندانشان بدون رعایت حجاب در آن حاضر شوند و به دوچرخه سواری و سایر تفریحات مشغول شوند. 

پارک حجاب 12 هکتار مساحت دارد و امکانات متعددی همچون زمین های ورزشی، اسکیت، دوچرخه و... را در اختیار بانوان قرار می دهد. خانم ها تا قبل از غروب افتاب آزادند که در پارک به صورت اختصاصی حضور داشته باشند ولی از آن ساعت به بعد ورود آقایان نیز آزاد است. از این ساعت به بعد روبروی پارک در حاشیه بلوار بساط دست فروشی و بازار خیابانی به پا می شود. پارک حجاب به عنوان یکی از مکان های دیدنی مشهد شناخته می شود و فضاسازی زیبایی که شهرداری مشهد در آن انجام داده باعث شده که هر بیننده‌ای از دیدن مناظر آن لذت ببرد و حال خوشی را تجربه کند.  


آدرس پارک حجاب مشهد: بلوار خیام، بلوار هدایت

 

4. پارک ارم مشهد؛ از شهربازی های نزدیک به حرم

 

پارک ارم مشهد

 

پارک ارم مشهد از جذاب ترین و هیجانی ترین جاهای دیدنی مشهد نزدیک به حرم مطهر در خیابان پنج تن است. این پارک که بیشتر به شهربازی بزرگش معروف است 7 هزار متر مربع را به عنوان محل بازی مشتمل بر زمین های ورزشی، باشگاه ها و وسایل بازی ارائه کرده است. به علاوه بخش هایی مجزا برای بازی کودکان داشته و بخشی را به بانوان اختصاص داده است.

پارک ارم مشهد که از سال 1386 راه اندازی شده است، در مجموع 7 هزار و 500 متر مربع مساحت دارد. طبیعت زیبای پارک با درخت ها و دریاچه ها و آبنماهای متعدد شکل گرفته است. این پارک از پارکینگ، بوفه، سرویس های بهداشتی، کافی شاپ و غیره برخوردار است.   

آدرس  پارک ارم مشهد: 

گلشهر، بلوار شهید آوینی

 

5. پارک بابا قدرت مشهد در نزدیکی کمپ زائر

 

پارک باباقدرت مشهد

 

پارک بابا قدرت مشهد در نزدیکی فرودگاه قرار گرفته و در نزدیکی کمپ زائر به وسعت حدود 20 هکتار خودنمایی می کند. این پارک جنگلی از مهمترین جاهای دیدنی مشهد است که از سال 1380 به عنوان پارک در اختیار عموم قرار گرفته است. نام آن از یک روستا به همین نام در دوره نادرشاه افشار گرفته شده است. از مزایای پارک باباقدرت امکان کمپ زدن و اتراق کردن شبانه است که برای مسافران امتیاز زیادی محسوب می شود.

امکانات رفاهی و سرویس های بهداشتی تمیز، شهربازی های مخصوص کودکان و نوجوانان، همایش ها و جنگ های شاد و پر هیجان همگی دست به دست هم داده تا این فضا را نه تنها از نظر طبیعی که از نظر فرهنگی نیز بی رقیب کند.  

آدرس پارک بابا قدرت مشهد:

جنوب شرقی مشهد، انتهای بلوار فرودگاه

 

6. فرهنگسرا و بوستان زیارت مشهد در دل بوستان وحدت

 

بوستان زیارت مشهد

 

فرهنگسرا و بوستان زیارت از دیگر پارک ها و جاهای دیدنی مشهد نزدیک به حرم امام رضاست. این بوستان نزدیک به 160 هزار مترمربع مساحت دارد و 15 میلیارد ریال برای ساخت آن بودجه صرف شده است. بوستان زیارت و فرهنگسرایش در دل بوستان وحدت مشهد قرار گرفته است. از برنامه های فرهنگی آن می توان به نمایشگاه مفهومی زیارت، نمایشگاه تجلی آفتاب مختص کودکان و نوجوانان، سالن سینما و آمفی تئا‌تر، گرادیان نمایش سینمایی، المان ها، مسابقات دیجیتالی متعدد و... اشاره کرد.

بوستان زیارت با استقبال خوبی از سوی مشهدی ها و گردشگران مشهدی مواجه شده است. خانواده ها می توانند با حضور در آن از امکانات فرهنگی به صورت رایگان بهره ببرند و در عین حال از فضایی بکر و طبیعی بهره مند شوند.

آدرس فرهنگسرای زیارت:

بوستان زیارت، بلوار وحدت

 

7. باغ ملی مشهد در ارگ قدیم مشهد

 

باغ ملی مشهد

 اگر تور مشهد اومدید حتما از باغ ملی مشهد دیدن کنید . باغ ملی مشهد از قدیمی ترین بوستان ها در میان جاهای دیدنی مشهد است که این روزها نسبت به گذشته اش بسیار کوچک تر شده است ولی هنوز حس و حال همان روزهایی را دارد که بوستانی اعیانی در دل ارگ مشهد بود. باغ ملی در خیابان امام خمینی قرار گرفته و فاصله چندانی با حرم امام رضا ندارد. فواره های زیبا، کانال آبی آب، تندیس های بزرگ هنرمندان، همه و همه به این باغ کوچک شده صفایی خاص داده است. در انتهای باغ محل بازی کودکان قرار گرفته است.

از مهمترین جاذبه های نزدیک به باغ ملی می توان به بازار اشاره کرد. بازار جنت درست چسبیده به باغ ملی است. خیابان خسروی که بورس خرید کیف و کفش، لوازم آرایشی و لباس عروس و سفره عقد است، تنها یک خیابان با این بوستان فاصله دارد. ساعت فروشی های معروف مشهد و صرافی ها نیز در همین خیابان قرار گرفته اند.

آدرس باغ ملی مشهد:

خیابان امام خمینی

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: باغ ملی مشهد بوستانی تاریخی که هنوز شکوه خود را حفظ کرده است

 

8. باغ نادری مشهد محل دفن نادرشاه افشار و ادوات جنگی اش

 

باغ نادری مشهد

 

باغ نادری بوستانی نسبتا خصوصی است که برای ورود به آن باید هزینه ای مختصر پرداخت کنید. پرداخت این هزینه به دیدن آرامگاه ناردشاه افشار و موزه ای که دراین بوستان زیبا قرار گرفته می ارزد. موزه نادری به ادوات نظامی و جنگ های نادر اختصاص یافته است. ادوات نظامی آنجا از عراده های جنگی تا شمشیر مخصوص نادر گرفته و همچنین انواع سپرها و کلاهخودها و وسایل جنگی تنوع دارد.

باغ نادری در چهار راه شهدا درست میان آن همه هتل، مغازه، مراکز فرهنگی و مذهبی قرار گرفته است. از داخل خیابان شیرازی مجسمه بزرگ نادر که بر اسبش سوار شده و شمشیرش را به دست گرفته است خودنمایی می کند. هر کسی حداقل یک بار باید این باغ را ببیند.  

آدرس باغ نادری مشهد:

خیابان شیرازی، چهار راه شهدا

تلفن: 0513224888

 

9. باغ گل های مشهد؛ زیبا، خوش‌رنگ‌و رو و با طراوت

 

باغ گل ها مشهد

 

باغ گل های مشهد بهشتی رنگارنگ به مساحت 3 هکتار است. شکل کلی باغ شبیه به گل بنفشه است و همچون این گل در هشت گلبرگ، هشت نوع باغرا در بر گرفته است. باغ گل های فصلی، باغ گل رز، باغ صخره ای، باغ گیاهان دارویی، باغ گیاهان پیازی و... در واقع گلبرگ های گل بنفشه اند. همه ایام سال با طراحی و گل آرایی از گردشگران استقبال می کند.

گونه های گیاهی موجود در این باغ نمونه هایی هستند که با اقلیم خشک و منطقه آب و هوایی مشهد سازگار باشد ولی در فصل های مختلف با تنوع گل های رنگارنگحال و هوایی متفاوت به آنجا می دهند. باغ گل ها تنها محدود به گل ها نیست؛ آبنما و برکه نیلوفرهای آبی در میان گل ها خودنمایی می کند. به علاوه امکانات رفاهی و فرهنگی متعددی از قبیل تئاتر، محوطه بازی و... نیز در آنجا قرار گرفته است. رفتن به چنین باغ زیبایی بی شک برای همه بسیار فرح بخش و دل نشین خواهد بود، به خصوص در زمان هایی که عطر گلها در هوا می پیچد و تمام باغ زیبا را پر می کند. در باغ گلهای مشهد امکاناتی مانند گلخانه آموزشی، محوطه بازی کودکان، آبنما و محوطه تئاتر روباز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. 

آدرس باغ گل های مشهد: بلوار معلم، بین معلم 71 و 73

 

10. پارک جنگلی بهمن طرقبه برای آن هایی که دنبال  غذا و رستوران نیستند

 

پارک جنگلی بهمن طرقبه مشهد

 

پارک جنگلی بهمن طرقبه یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است که در امتداد ورودی منطقه طرقبه قرار دارد. این پارک به عنوان یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد شناخته می شود. پارک جنگلی بهمن حدود 8500 متر مربع مساحت دارد و درختان بلند و سرسبز آن مکانی زیبا و دلپذیر برای گردشگران را فراهم کرده‌اند. این پارک جنگلی دارای امکاناتی مانند: رستوران، آشپزخانه، نیمکت کجاوه ای، سالن اجتماعات، نمازخانه، بوفه و فروشگاه خوراکی های مختلف، محوطه بازی مخصوص کودکان، سرویس بهداشتی و… است. برخورداری از امکانات کامل به شما اجازه می دهد تا کمی در این پارک زیبا استراحت کنید و اوقات فراغت خود را بگذرانید.
آدرس پارک جنگلی بهمن طرقبه: در امتداد ورودی منطقه طرقبه

 

برای دیدن تمامی این مکان های دیدنی ، فقط کافیه برای رزرو تور مشهد از تهران ، با ارزان ترین قیمت و به صورت هوایی به سایت تورگردان مراجعه کنید و یا با شماره های پشتیبانی 021476278 تماس حاصل نمایید.