سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیدنی های مشهد

جاهای دیدنی مشهد از توان شمارش خارج است تا جایی که خیلی از مشهدی ها خودشان بسیاری از این جاذبه ها را تا به حال ندیده اند. بسیاری از گردشگران از وجود جاذبه های گردشگری مشهد بی خبرند و کم نیستند افرادی که تصور می کنند مشهد به جز حرم امام رضا چیزِ دیگری ندارد. اگر جزو این دسته از افراد هستید یا اینکه دوست دارید بیشتر با مشهد و گوشه و کنارش آشنا شوید جای درستی آمده اید؛ ما عزممان را جزم کرده ایم که در حد توانمان تمامی جاهای دیدنی مشهد را برای همه گروه های سنی، سلایق و بودجه ها معرفی کنیم. در صورتی‌که گردشگران با این جاذبه ها آشنا شوند، هنگام سفر به این کلان شهر، برای انتخای محل مناسب با هدف گردش و سرگرمی سردرگم نخواهند بود.

ادامه مطلب را از دست ندهید و با نظراتتان ما را در این امر یاری کنید. شاید شما جاذبه‌ای را بشناسید که ما با آن آشنا نشده باشیم.

با تورگردان همراه باشید تا جاهای دیدنی مشهد را خدمت شما معرفی کنیم.

 

جاهای دیدنی مشهد، حرم

 

پارک های مشهد و ییلاقات خوش آب و هوا

اماکن تاریخی و زیارتی مشهد

موزه های مشهد

شهربازی ها و تفریحات مشهد

اماکن ورزشی مشهد

استخرها و پارک های آبی مشهد

سالن های نمایش و سینماهای مشهد

بازارها و مراکز تجاری مشهد 

خیابان های مهم و تفریحی مشهد

وضعیت جاهای دیدنی مشهد بعد از کرونا

نوع سفر به مشهد(هوایی، زمینی)

انتخاب هتل در مشهد

حمل و نقل و ترافیک در مشهد

 

 

چرا مردم به مشهد سفر می کنند؟

 

همانطور که اشاره کردیم اولین دلیل سفر به مشهد زیارت است. این منطقه، زیارتی ترین شهر در ایران و در واقع قبله آمال شیعیان دوازده امامیِ جهان است. مسافرانّ مشهد که زائر نامیده می شوند از شهرها و روستاهای دور و نزدیک در استان های خراسان، از تهران، از شهرهای کوچک و بزرگ ایران و کشورهای عرب و همسایه های خارجی همواره به این شهر رفت و آمد می کنند. استقبال روزافزون از شهر مشهد را می توان از ازدحام جمعیتی دریافت که همه روزه در حرم امام رضا(ع) موج می زند. حتی کرونا نیز نتوانسته از این اشتیاق بکاهد. مشهد، پایتخت معنوی جهان اسلام است و بسیاری به امید پیوند زدن روح و جانشان به پنجره فولاد رضوی رهسپارِ آن می شوند. این قبله نورانی، علت اصلی رونق دائمی سفر به مشهد بوده است.

از موضوع زیارت که بگذریم بد نیست بدانید که مشهد شهری پر از اماکن تفریحی و تاریخی است. در سال های اخیر با هدف رونق دادن به جنبه های تفریحیِ مشهد مجموعه های گردشگری و جاذبه های بسیاری در این شهر در معرض دید عموم قرار گرفته است. بسیاری از خانه های تاریخی، بازسازی شده و مراکز خرید بزرگ با زمینه های گردشگری آغاز به کار کرده است. 

همانند بسیاری از کلان شهرها مشهد نیز مسافرانی با هدف کار و تجارت دارد. بعضی افرادی که به مشهد سفر می کنند از سوی ارگان، سازمان یا شرکتی خصوصی با هدف ارتقای شغلی و پروسه های اداری به این شهر تردد می کنند. اهمیت شغلی، آموزشی (دانشگاه های مشهد) و فرهنگی همواره در خراسان رضوی و پایتخت آن اهمیت داشته است.

 

 

پارک های مشهد و ییلاقات خوش آب و هوا

 

شهر مشهد دارای بوستان ها و پارک های جنگلی متعددی است. در واقع هر محله دست کم از یک بوستان کوچک برخوردار است  و هر چند محله دارای پارکی بزرگ می باشند. در سطح شهر مشهد چندین بوستان بزرگ و چند هکتاری وجود دارد که برای استفاده عموم مردم با امکانات زیاد تجهیز شده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا می توان پیش از مراجعه به پارک ها از بازبودن آن ها پرس و جو کرد. بدین منظور در ادامه آدرس و شماره تماس با سازمان پارک ها و فضای سبز مشهد می آید.  

ساختمان شماره یک سازمان پارک ها و فضای سبز مشهد: بلوارقاضی طباطبائی - قاضی طباطبایی 7
 
ساختمان شماره دو سازمان پارک ها و فضای سبز مشهد:  میدان فرودگاه به سمت شهرک غدیر - تولیدات گونه های گیاهی سازمان
 
تلفن سازمان پارک ها و فضای سبز مشهد : 05131293600
 

پارک های مشهد

 

1. پارک ملت مشهد با چرخ و فلک معروفش

 

پارک ملت مشهد

 

هر کس که یک بار نصف جاهای دیدنی مشهد را دیده باشد حتما چرخ و فلک بزرگ پارک ملت را از دورترها دیده است. کمی که نزدیک تر برود خواهد دید که این پارک جنگلی محدوده وسیعی از چندین خیابان را در بر گرفته است. مردم اطراف آن به پیاده روی و ورزش مشغول اند و خانواده ها و جوان ها، گروه گروه وارد پارک می شوند و بیرون می آیند. زیبایی های طبیعی پارک ملت مهمترین عاملی است که همه را به آنجا می خواند. بهار پر از شکوفه و لاله، پاییز پر از برگ های رنگارنگ، زمستان ها نیز یکسره سفید می شود.

شهربازی پارک ملت عامل دومی است که مردم به این پارک توجه نشان می دهند. این شهر بازی قدیم ترین شهربازی مشهد است که از سال 1351 کار خود را شروع کرده است. در آنجا بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و انواع و اقسام بازی های مهیج برای گروه های سنی مختلف تعبیه شده است. خانواده ها با هم به آنجا می روند و هر کدام سرگرمی مخصوص به خود را پیدا می کنند.

تصاویری زیبا از این جاذبه را ازدست ندهید: طبیعت پاییزی در پارک ملت مشهد

آدرس و شماره تلفن پارک ملت مشهد:

میدان آزادی، 05136094986

 

2. بوستان مینیاتوری مشهد | ایرانی کوچک با سازه های یادمانی

 

بوستان مینیاتوری مشهد

 

بوستان مینیاتوری از پارک های متفاوت و جزو جدیدترین جاهای دیدنی مشهد است که بیشتر جنبه فرهنگی دارد و نسبتا از شهر دور است. این پارک منحصر به فرد که در بلوار سجادیه مشهد قرار گرفته به دلیل سازه ها و المان هایی که در آن به صورت مینیاتوری تعبیه شده است، از جاهای دیدنی نیشابور؛ باغ شازده ماهان در کرمان؛ سد کارون و روستای کندوان و... در آنجا دیده می شود و قرار است بیش از 50 نماد دیگر به زودی ساخته شود.

هر ایرانی و گردشگری لااقل یک بار باید از باغ مینیاتوری مشهد دیدن کند. این پارک، ایرانی در ابعادی کوچک است و برای هر فرد فرهنگ دوستی باعث افتخار است. مساحت آن 8 هکتار است و هزینه میلیاردی زیادی برای احداثش از سوی شهرداری مشهد صرف شده است.

 

3. پارک ملی چهل بازه | بوستانی پهناور و تازه تاسیس

 

پارک چهل بازه مشهد

 

پارک ملی چهل بازه مشهد با مساحتی 400 هکتاری محدوده وسیعی از خیابان ها و محله ها را در بر گرفته و به زودی به یکی از مهمترین پارک های مشهد و بزرگترین فضای سبز در میان جاهای دیدنی مشهد تبدیل می شود. این پارک در شمال با بلوار امام علی همسایه است؛ از غرب روبروی بلوار نمایشگاه است؛ از شرق به میدان قائم می رسد و از جنوب بلوار معلم و مناطق مسکونی را خوش آب و هوا کرده است.

پارک چهل بازه در بعضی بخش ها هنوز به صورت کامل افتتاح نشده است ولی در جهت بلوار نمایشگاه با امکاناتی همچون رودخانه، فرهنگسرا، کافی شاپ، رستوران و امکانات متعدد دیگر توجه مردم مشهد و گردشگران را جلب کرده است. به دلیل نزدیکی چهل بازه به نمایشگاه بین المللی مشهد مردم در مناسبت های مختلف به آنجا می آیند و از فضای زیبا و محیط مطبوعش استفاده می کنند.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: پارک ملی چهل بازه 

شماره تماس مدیر اجرایی پارک چهل بازه: امیر راه روان 09131143370

 

4. پارک کوهسنگی مشهد | معروف، قدیمی و هنوز پر رونق

 

کوهسنگی مشهد

 

بوستان کوهسنگی از قدیمی ترین تفرجگاه ها در میان جاهای دیدنی مشهد است و تقریبا هیچ کسی در کل ایران نیست که آن را نشناسد. هر مسافری که از گذشته تاکنون به مشهد می آمد، کوهسنگی را مهمترین جاذبه تفریحی داخل شهر می دانست و حتما یک بار برای رفتن به آنجا برنامه ریزی می کرد. کوهسنگی به دو کوه‌ش معروف شده است. کوهی که بعضی گفته اند امام رضا به آن برکت داده است و از آنجا گذشته است.

پارک کوهسنگی که روز به روز بزرگ تر می شود و این روزها فازهای جدیدی از آن بهره بردرای شده است در محدوده کمربندی و ازادراه شهید قاسم سلیمانی و میدان تلویزیون و خیابان کوهسنگی پهن شده است. در آن انواع تفریحات و برنامه های فرهنگی راه اندازی شده است. انواع فرهنگسراها، میدان های نمایش و تئاتر، جایگاه های نمایشگاهی، موزه، خانه کودک و دیگر اماکن فرهنگی از یک سو و از سوی دیگر امکانات فرهنگی همچون شهربازی، مسیر دوچرخه، پیست اسکی، مونوریل، استخر و حتی امکانات رفاهی مثل تالار پذیرایی در کنار غذاخوری ها و چایخانه های متعدد کوهسنگی را به بوستانی بزرگ و یکی از پر طرفدارترین جاهای دیدنی مشهد در پاییز، بهار، تابستان و زمستان تبدیل کرده است.

آدرس: انتهای خیابان کوهسنگی

شماره تماس: 38400265 051

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: بوستان کوهسنگی مشهد

 

5. پارک پردیس قائم مشهد در مسیر رفتن به آرامگاه فردوسی

 

پارک پردیس قائم

 

پارک پردیس قائم یکی دیگر از پارک های تازه تاسیس در میان مناطق گردشگری مشهد است که در شمال شهر با مساحتی بالغ بر 17 هکتار برای شهروندان و مسافران راه اندازی شده است. از امتیازات پارک پردیس برخورداری از گونه ‌های گیاهی متنوع همچون سرو، اقاقیای چتر و عطری، درخت عرعر، درخت افرا، صنوبر، راش، چنار، کاتالیپا، کاج، ترون، گل ناز، انواع رز و بسیاری گونه های دیگر  را می توان مشاهده کرد.

آدرس پارک پردیس قائم بلوار توس، تقاطع بزرگراه شهید چراغچی است. در این پارک آبنماهای متعدد ، امکانات رفاهی، آلاچیق هایی برای نشستن و پذیرایی، فضاسازی های زیبا و غیره جلوه گری می کند. قرار گرفتن پارک پردیس در مسیر رفتن به آرامگاه فردوسی و ییلاقات مشهد می تواند  دلیلی باشد که ایستگاه خوبی برای استراحت در نظر گرفته شود.

 

6. پارک خورشید مشهد پاتوق کوهنوردارن آماتور 

 

پارک خورشید مشهد

 

پارک خورشید مشهد پاتوق کوهنوردان آماتور است. این پارک که بر بلندترین جاهای دیدنی مشهد و رشته کوه بینالود قرار گرفته به نام بام هاشمیه یا بام مشهد نیز شناخته می شود. از آن بالا چشم انداز زیبایی از شهر مشهد زیر چشم گردشگران است و از آن هم مهم تر اینکه آب و هوای بسیار مطبوع و تمیزی دارد. پارک خورشید ایستگاه شروع کوهنوردی و رفتن به قله زو و چشمه های طبیعی است. بسیاری از جوان ها و خانواده ها برای شروع پیاده روی یا تفریح آنجا با هم قرار می گذارند.

درختکاری ها و فضای سبز در مسیر پلکان ها و آبنماهایی که مثل آبشار پایین می ریزند پارک خورشید را خیلی خاص و با صفا کرده است. 400 پله از پایین تا بالا وجود دارد که  افراد را به کوه های آب و برق می رساند. افرادی که تمایل داشته باشند می توانند با ماشین تا مسیرهای بالایی پارک آمده و ماشین را آنجا پارک کنند.

کسب اطلاعات بیشتر درباره جاذبه های این پارک: بام شهر و بلندترین قله از ارتفاعات هاشمیه

 

برای دریافت اطلاعات تور مشهد با شماره پشتیبانی تورگردان به شماره 021476278 تماس حاصل نمایید .