سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هتل ترنج کیش ؛ اولین هتل دریایی ایران و خاورمیانه

هتل ترنج کیش جزو گران ترین هتل های کشور است. نه تنها رزرو اتاق های میانِ آب در این هتل، گران تر از هتل های معمولی در می آید، که هر گونه تفریح، غذا، نوشیدنی و امکانات آن به طرز مشخصی لاکچری تر و طبیعتا گران تر است. با همه این ها آنچه در هتل ترنج کیش انتظار گردشگران را می کشد، ارزشِ تمامی این هزینه ها را دارد. بعضی گردشگران به اشتباه قیمت تور کیش هتل ترنج را با بعضی تورهای استانبول مقایسه می کنند و می گویند با همین قیمتِ هتل ترنج می توانیم به سفر خارجی برویم یا در یکی از کشورهای نزدیک اقامت کنیم. به این افراد باید گفت این مقایسه، اصلا کار درستی نیست. جنس تفریح و حس و حالی که در هتل ترنج وجود دارد، با این سفرهای خارجی مشابه نیست.

هتل-ترنج-کیش

آن هایی که با اشتیاقِ تمام، هتل ترنج را رزرو می کنند به خوبی می دانند که آرامش، زیبایی و تجربه ای که در این گوشه از جزیره کیش انتظارشان را می کشد با هیچ کجای دنیا برابر نیست. بسیاری از گردشگران در سرتاسر جهان حاضرند هزینه های فراوانی بپردازند تا بتوانند یک شب در فضایی آرام مثل هتل ترنج استراحت کنند. سکوتِ حاکم بر این هتل میلیاردها دلار ارزش دارد و تنها، کسانی که معنی آرامش واقعی را می دانند حاضرند برایش هزینه کنند. 

 

  مشاهده قیمت و رزرو تور کیش هتل ترنج

 کلیک کنید 

 

نمای اتاق های هتل ترنج

 

معرفی هتل ترنج کیش

 

هتل ترنج کیش مجموعه ای گردشگری و نخستین هتل دریایی کشور و حتی خاورمیانه است و به همین دلیل از لاکچری ترین هتل های ایران محسوب می شود. مشابه این هتل تنها در جزایری مثل مالدیو و کارائیب ساخته شده است. اتاق ها، در میان آب ساخته شده و بدون کوچکترین آسیبی به محیط زیست، گردشگران را به میهمانی در دل طبیعت دعوت می کند. در این منطقه بکر با اکوسیستم طبیعی، همه چیز از سکون و آرامش برخوردار است و جریان آب نیز چندان مواج نیست که آرامش خیال میهمانان را به هم بزند. ماهیان آرام از زیر کف پوش های شیشه ای اتاق ها می گذرند و فضایی دلنشین را پدید می آورند. می توان در دل آب استراحت کرد و از بالکن اتاق، پهنای بیکران دریا و پرندگان دریایی را در پس زمینه ای از منظره طلوع و غروب آفتاب به تماشا نشست.

 

اتاق دو تخته هتل ترنج

 

مالک هتل  ترنج کیش کیست؟

 

مالکیت هتل ترنج کیش خصوصی است و اطلاع چندانی درباره آن وجود ندارد. تنها همینقدر می دانیم که شخصی به نام علی صدوق سرمایه گذار اصلی این پروژه است و طرح آن را به منطقه آزاد کیش ارائه کرده است. وی پیش از احداث هتل ترنج چند پروژه ساختمانی دیگر را نیز در کیش انجام داده بود ولی هتل ترنج اولین تجربه ساخت هتل توسط وی بود. صدوق پس از بازدید از مالدیو به فکر احداث این هتل افتاد. وقتی در سال 98 ایده اش را به سازمان منطقه آزاد کیش گفت، او را جدی نگرفتند و تصمیمش را شدنی ندانستند. او نا امید نشد و با پیگیری های زیاد پروژه هتل ترنج استارت خورد. تمامی حساسیت ها در نظر گرفته شد و برای مشکل باد و طوفان؛ فاضلاب و غیره به صورت علمی تدابیری اندیشیده شد. آقای صدوق در اجرای این پروژه دو شریک دیگر به نام های صرافان و نوروزی داشته است. 

 

طراحی هتل ترنج

 

طرح هتل ترنج کیش به شرکت یکتا نگین کیش واگذار شده بود و این شرکت که پیش از آن پروژه های مسکونی زیادی را اجرا می کرد، به خوبی از پس آن بر آمد. قرار بود هتل دو فاز داشته باشد که فاز اول آن با 100 اتاق در میان آب تکمیل شده و از سال 1394 به بهره برداری رسیده است ولی فاز دوم آن که درست مقابل فاز اول و در ساحل قرار دارد، هنوز تکمیل نشده است. برای ساخت فاز اول این هتل 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

ساحل هتل ترنج

 

معماری هتل ترنج کیش

 

ساخت و ساز پروژه هتل ترنج کیش از سال 1392 شروع شد. خوشبختانه این هتل بر خلاف اقامتگاه های آبیِ دیگر تماما به حفظ محیط زیست پایبند بوده و کمترین آسیبی به اکوسیستم نزده است. در طرح این هتل، هزار شمع یا پایه به عنوان اساس بنا در آب و ساحل کوبیده شده و هیچ گونه خاکریزی در آب صورت نگرفته است. آب به راحتی از زیر ویلاها و عرشه ساختمان جریان دارد و اختلالی در مسیر آب ایجاد نکرده است. مصالحِ به کار رفته در ویلاها و اسکله با استاندارد‏های روز دنیا منطبق است و استحکام کافی و امنیت لازم را کسب کرده است. ویلاها به وسیله یک اسکله چوبی به همدیگر وصل شده اند. ساخت و نصب عرشه اسکله به عهده شرکتی فرانسوی بوده که از بزرگترین شرکت ‏های اسکله‏ ساز دنیا به شمار می روند. نمای هوایی اتاق‌ها و ویلاهای هتل شبیه به یک ترنج است. ترنج، طرحی ایرانی است و بدین شکل هنر ایرانی را در معماری این هتل به بهترین شکل منعکس کرده است.

 

مسیر رفت و آمد به اتاق های هتل ترنج

 

برای تأمین انرژی اتاق ها، پیل های خورشیدی بر سقف ها نصب شده است. میهمانان ملزم اند هیچگونه آسیبی به اکوسیستم و محیط زیست وارد نسازند و برای حفظ آرامش و طبیعت زیبای محدوده دریا و ساحلِ هتل ترنج تلاش کنند. در معماری هتل ترنج نیز تلاش هایی صورت گرفته که اکوسیستم طبیعی بیشتر جلوه گر شود. برای مثال دو جزیره مصنوعی در میان آب و در مقابل ویلاها ایجاد شده تا پرندگان مهاجر به آنجا بیایند. ساحل این هتل تقریبا با سطح آب برابر است و این موضوع احداث ویلاها را آسان کرده است. از ساحل تا 1000 متر آن طرف تر به سمت دریا همین یکنواختیِ سطح وجود دارد و پس از آن با اختلافی زیاد، دریا عمیق می شود. این موضوع کمک کرده که هیچ وقت موج های خطرناک به سمت ویلاها نیاید.

 

طراحی اتاق های هتل ترنج

 

رستوران ها و کافه های هتل ترنج

 

اگر در بهترین هتل دنیا اقامت داشته باشید و بهترین خدمات و امکانات، مطابق با سلیقه تان فراهم باشد ولی از غذاهای خوشمزه خبری نباشد، یک جای کار می لنگد. غذا، بخش مهمی از سفر برای همه افراد است. عده ای به طعم متفاوت غذا اهمیت می دهند، بعضی، به دنبال کیفیت غذا هستند و عده ای روی فضای رستوران و تمیزی محیط بیش از هر چیز وسواس دارند. خوشبختانه هتل ترنج کیش به همه این نیازها و سلایق پاسخ داده است. رستوران ها و کافی شاپ های هتل از فضا، منو و حال و هوای متفاوتی برخوردار است. از آنجا که صبحانه و نهار در هتل ترنج کیش رایگان است، میهمانان می توانند برای شام به انتخاب خودشان به یکی از غذاخوری ها یا کافی شاپ ها ملحق شوند و غذایی خوب و حالی خوب تر را تجربه کنند.

در رستوران تاج معمولا صبحانه و عصرانه به صورت بوفه سرو می شود. کیفیت و تنوع صبحانه ها فوق العاده است و می تواند کل روز را برای میهمانان تور کیش بسازد. مهم تر اینکه این رستوران بر روی آب قرار گرفته و منظره بسیار چشم نوازی از غروب آفتاب در افقِ آب های آزاد به نمایش می گذارد.

 

رستوران روی آب هتل ترنج

 

رستوران ساحلی هتل ترنج برای شام و نهار راه اندازی شده است و آنجا هم غذا به صورت بوفه ارائه می شود. رستوران خورشید یکی دیگر از رستوران های هتل است که بر روی آب قرار گرفته و از کف شیشه ای آن می توان آبزیان دریایی را مشاهده کرد.

در کافه گلف انواع غذاهای ملل ارائه می شود و برای شام، انتخاب خوبی است. کافی شاپ ساحلی نیز با انواع مختلف دمنوش، چای، قهوه و آبمیوه‌ های طبیعی و پیتزاهای مثال زدنی تا پاسی از شب در خدمت میهمانان است. هتل ترنج از یک لمکده ساحلی نیز برخوردار است که در آن می توانید چای و قلیان سفارش دهید.

گردشگرانی که تور کیش هتل ترنج را رزرو نکرده باشند، برای استفاده از رستوران ها و امکانات تفریحی هتل باید ورودی جداگانه پرداخت کنند.

 

رستوران هتل

 

سایر امکانات هتل ترنج کیش

 

از دیگر امکانات هتل می توان به سالن اسپا، ماساژ در سالن کف شیشه ای، سالن بیلیارد، سالن ورزشی با ‏کف شیشه ای به نام جیم، خانه بازی کودک، مزون، آتلیه عکاسی، خدمات خشکشویی، اجاره خودرو و اورژانس اشاره کرد. در ضمن انواع تفریحات دریایی کیش در هتل ترنج، به راه است.

ترنسفر استقبال و بدرقه هتل ترنج برای گردشگرانی که تور کیش از تهران، مشهد و سایر شهرها با هواپیما را انتخاب کرده اند، رایگان است. به علاوه به دلیل دور بودن از مراکز خرید، ترنسفر هر روزه هتل ترنج به بازار به صورت رایگان ارائه می شود. با این حال بد نیست بدانید بیشتر گردشگران، علاقه ای به بیرون رفتن از هتل ندارند و بیشتر مدت اقامت را در هتل می مانند تا از فضای دنج و آرامشِ هتل استفاده کنند.

 

فضای دلنشین هتل ترنج

 

اتاق ها و ویلاهای هتل ترنج کیش

 

هتل ترنج، یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش ، مشتمل بر 100 ویلا و پنج سوئیت در میان آب است. این اتاق ها به کمک مسیر اسکله به طول 1 کیلومتر به هم مربوط می شوند. بخشی از کف اتاق ها، شیشه ای است و بدینوسیله پیوند میان آب و اتاق برقرار می شود. راه دیگر برای برقراری ارتباط با دریا، تراس های دنج و خصوصی اتاق هاست. تراس ها رو به پهنای بیکران آب طراحی شده و کاملا اختصاصی است.

 

اتاق هتل ترنج

 

اتاق های روی آب انواع مختلفی دارد. سوئیت های فلت 40 متری است. اتاق یک خوابه رویال 60 متری است و اتاق های VIP دو خوابه 120 متر را به خود اختصاص داده است. برای رفت آمد به ساحل و تردد میان اسکله باید از ماشین های ترولی گلف استفاده کرد. ماشین ها، در اختیار میهمانان است و خودشان هر زمان اراده کنند می توانند از آن ها استفاده کنند. برای جابه جایی ملزومات روزمره مورد نیاز اتاق ها نیز از همین ماشین ها استفاده می شود. اتاق ها همگی دارای دارای مینی بار، اینترنت رایگان و خدمات روزانه اند.

 

نمای داخلی اتاق هتل ترنج

 

از میان اتاق ها می توان مناظر مختلفی مثل تصویر ‏غروب خورشید ، آبیِ فیروزه ایِ دریا، امواج آرام آب، مرجان ها، فضای سبز و ساحل را تماشا کرد.