سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی آبشار اسکندر تبریز

آبشار اسکندر تبریز در نزدیکی شهر تبریز قرار دارد و یکی از آبشار‌های استان آذربایجان شرقی می‌باشد. این آبشار در فصل‌های مختلف زیباهایی منحصر بفردی می‌آفریند که در منطقه منحصر بفرد است. بیشتر شهرت آبشار اسکندر مربوط به یخ نوردی در زمستان می‌باشد با این حال در فصل‌های دیگر هم می‌توان از مناظر اطراف آبشار لذت برد. در مطلبی کوتاه می‌خواهیم به بررسی موقعیت جغرافیایی، وجه تسمیه، چگونگی دسترسی و… بپردازیم و آبشار اسکندر تبریز را بهتر بشناسیم.

 

افروختن آتش آبشار اسکندر تبریز

 

معرفی آبشار اسکندر تبریز

 

آبشار اسکندر در مسیر جاده تبریز اهر قرار دارد. ارتفاع آبشار حدود 30 متر بوده و در دامنه شمالی کوه سهند واقع شده است. یک نکته مهم درباره نام آبشار اسکندر وجود دارد، اهالی بومی منطقه آبشار را با نام اسکندر نمی‌شناسند. این آبشار در نزدیکی روستای ملک کیان قرار دارد و با همین نام شناخته می‌شود. با این حال وقتی در سال‌های اخیر آبشار به عنوان یکی از جاهای دیدنی تبریز مشهور شد، نام آبشار اسکندر را برای آن انتخاب کردند. مهم‌ترین خصوصیت آبشار اسکندر تبریز این است که در فصل زمستان امکان یخ‌نوردی در آن وجود دارد.

 

کوهنوردان رول کوبی‌های مناسبی بر دیواره آبشار ایجاد کرده‌اند که برای یخ نوردان مؤثر واقع شده است. به این ترتیب در فصل زمستان، بسیاری از علاقه‌مندان به صخره نوردی و یخ نوردی به آبشار اسکندر تبریز می‌روند. البته لازم به ذکر است که این آبشار در فصل بهار و تابستان هم زیبایی‌های خاص خود را دارد. جریان آب از ارتفاعات سرازیر می‌شود و صدایی ایجاد می‌کند که تا فاصله‌ای دور قابل شنیدن است. همچنین طبیعت اطراف آبشار بسیار زیبا است و برای برپا کردن پیک نیک مناسب می‌باشد.

 

آبشار یخ زده اسکندر تبریز

 

بهترین فصل بازدید از آبشار اسکندر

 

بهترین فصل برای بازدید از آبشار اسکندر بستگی به سلیقه شما دارد. اگر اهل صخره نوردی و یخ نوردی هستید بهتر است در فصل زمستان به آبشار اسکندر بروید. اواخر پاییز و اوایل زمستان، آبشار کاملا یخ می‌زند بنابراین می‌توانید در این قسمت به یخ نوردی بپردازید. حتما با یک گروه همراه شده و هرگز به تنهایی مشغول یخ نوردی نشوید. در نزدیکی این آبشار عبور و مرور وسایل نقلیه وجود ندارد بنابراین باید افرادی همراه شما باشند که در مواقع اضطراری به کمک شما بیایند.

 

اگر مایل هستید برای یک پیک نیک دوستانه یا خانوادگی به آبشار اسکندر تبریز بروید فصل بهار و تابستان را برای این کار انتخاب کنید. باید تمام وسایل مورد نیاز خود را همراه ببرید زیرا در نزدیکی آبشار هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد. توصیه می‌کنیم غذا، خوراکی‌های میان وعده، زیر انداز و چادر، جعبه کمک‌های اولیه، آب آشامیدنی و… به همراه داشته باشید. بهتر است در فصل بهار لباس گرم با خود ببرید.

 

آبشار اسکندر تبریز در تابستان

 

دسترسی به آبشار اسکندر تبریز

 

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که آبشار در مسیر جاده تبریز به اهر قرار گرفته است. برای دسترسی به این آبشار بایستی وارد جاده آبشار اسکندر شوید و به مسیر روستای طویقون بروید. آبشار در نزدیکی روستا است و فاصله چندانی با شهر تبریز ندارد. مسیر کوتاهی را باید با پای پیاده  طی کنید بنابراین حتما کفش مناسب بپوشید.

برای دریافت آخرین لیست قیمت تور تبریز با شماره پشتیبانی 021476278 تماس حاصل نمایید .