سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید از پارک ملت در تور مشهد

فصل پاییز از راه رسیده و حال و هواهای خودش را به همراه آورده است. عده ای پاییز را فصل عاشقی می دانند و عده ای با شروع خزان، حالتی افسرده به خود می گیرند. پاییز در مشهد چه حال و هوایی دارد؟ اگر می خواهید در شهر مشهد به معنای واقعی کلمه، خزان را احساس کنید باید سری به پارک ها و بوستان هایی بزنید که رنگ شهر را به کلی عوض کرده اند. این باغ ها به دلیل برخورداری از گونه های مختلف گیاهی در فصل پاییز به رنگ زرد و نارنجی و قرمز در می آیند. شاهکار تابلوی هنری  پاییز در مشهد را می توان در پارک هایی مثل پارک جنگلی وکیل آباد یا پارک ملت مشهد به تماشا نشست. پارک ملت در هر فصل جذابیت خاص همان زمان را دارد. بهار به یک شکل دلبری می کند و پاییز به نوعی دیگر، خود را می آراید. بیایید پاییز را در پارک ملت مشهد در قاب تصاویر ببینیم.

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

مشهدی های با ذوق به محض پاییزی شدن پارک ملت، دوربین هایشان را بر می دارند و برنامه های پیاده روی بر خش خش برگ های پاییزی را از سر می گیرند. گوشه هایی از پارک ملت مشهد در فصل پاییز به رنگ زرد در می آید. هنوز چمن های کف پارک سبز است که برگ های زرد بر روی آن می ریزد و آن را تزئین می کند. همین زیبایی ها و سایر امکانات باعث شده این پارک در سایت tripadvisor  رتبه 4 را از 5 کسب کند.

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

آن هایی که به تور مشهد آمده باشند خوب می دانند که بسیاری از مردم مشهد چه پیر و چه جوان، صبح و عصر با پیاده روی در نوار حاشیه ای پارک ملت، هم حال خودشان را خوب می کنند هم شور و نشاطی بی بدیل به این پارک می بخشند. زوج ها، خانواده ها، دانشجویان و نوجوانان در گوشه و کنار این پارک خیره کننده جمع می شوند یا قرارهایی برای پیاده روی و پیک نیک می گذارند.

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

طراحی پلان و باغ سازی پارک ملت مشهد شباهتی به باغ های ایرانی ندارد و از نظم هندسی برخوردار نیست. به همین دلیل آن را با باغ های انگلیسی مقایسه می کنند. باغ ایرانی چنانچه از دوران باستان در باغ های هخامنشی و ساسانی سابقه داشته معمولا به شکل چهار باغ طراحی می شده و همه چیز در آن قرینه بوده است. اینگونه باغ ها معمولا برای باغ های مسکونی و کوشک-باغ ها یا قصرها کاربرد داشته است و نمونه دیگری از آن ها در خراسان، باغ گلشن طبس است. با این حال باغ ملت مشهد، چون از همان ابتدا با هدف تبدیل شدن به بوستانی برای عموم مردم احداث شده است از این نظم و طرح ایرانی بهره نبرده است و بیشتر شباهت به جنگلی بکر دارد که خیابان کشی هایی در آن صورت گرفته باشد. 

باید خاطر نشان کرد که طراحان اولیه این باغ بزرگ در دوره پهلوی، دو مهندس انگلیسی بوده اند ولی پس از اتمام مراحل اولیه مهندسین ایرانی آن را به پایان رسانده اند.

 

معرفی تمامی جاهای دیدنی مشهد که تا به حال اسمش را نشنیده اید

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

تفریحات پارک ملت مشهد

 

در پارک ملت تفریحات متنوعی برای گردشگران و شهروندان مشهدی تدارک دیده شده است. شهر بازی پارک ملت مشهد با برخورداری از انواع تفریحات و بازی های مهیج کوچک و بزرگ را به خود مشغول کرده است ولی بیش از همه بازی های برای سنین بزرگسال دارد. این شهر بازی که اولین شهربازی شهر مشهد به شمار می رود برای بسیاری از مشهدی ها و گردشگران تور مشه دکه از شهرهای دور و نزدیک به مشهد می آمدند از سال 1351 به این سو، خاطره سازی کرده است. تا دهه گذشته، شهربازی هر چند وقت یکبار به روز می شد و بازی هایی جدید و مهیج تر در آن قرار می گرفت ولی در سال های اخیر با رونق گرفتن انواع شهربازی کودکان در مشهد و تفریحات مختص بزرگسالان در مشهد ، شهر بازی مشهد تا حدودی کم رونق تر شده است. با این حال هنوز هم وقتی از کنار آن رد می شوی، صف های طولانی افرادی که برای تهیه بلیت شکل گرفته و صدای جیغ ها و شادی های هیجان انگیز کوچک و بزرگ را می شنوی. 

هنگام صحبت از شهر بازی پارک ملت مشهد، باید حتما یادی هم از چرخ و فلک پارک ملت، معروف به فانفار، بشود. این وسیله بازی، بزرگترین چرخ و فلک در خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک بزرگ در جهان است.  

در همین سو یعنی ضلع غربی پارک ملت مشهد، انواع زمین های بازی برای علاقمندان به ورزش احداث شده است و همیشه از ورزشکاران و ورزش دوستان است. زمین چمن مخصوص اهالی فوتبال، زمین مخصوص والیبال، بسکتبال، تنیس و پیست اسکی تنها گوشه ای از این تفریحات ورزشی است. بزرگترین استخر روباز مشهد با مساحتی بیش از 1200 متر مربع با ظرفیت شنای همزمان 400 نفر در همین محل قرار گرفته است. در همین قسمت باغ رز و همینطور باغ لاله ها قرار گرفته است. چند سالی است که در فصل بهار با نمایش زیبایی از لاله ها توجه همه مردم شهر به پارک ملت مشهد جلب می شود. باغ رز نیز باغی مختص بانوان است که خانم ها می توانند بدون حجاب و آزادانه در آن حاضر شوند. عده ای مشغول ورزش و دوچرخه سواری می شوند و گروهی با پیاده روی و خوش وبش با دوستان وقت خود را می گذرانند. 

 

پاییز در پارک ملت مشهد    

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

پارک ملت مشهد از سمت خیابان آزادی به دریاچه ای مصنوعی و بسیار زیبا می رسد که با آبنماها و آبشارهای مصنوعی فضایی دل انگیز پیدا کرده است. آبشارها به شکل کمانی از یک سو به سوی دیگر پرتاب می شوند و نمایش زیبایی از رقص آب را جلوه گر می کنند. کف پوش حوض ها معمولا به رنگ آبی فیروزه ای رنگ آمیزی می شود و در فصل پاییز در کنار رنگ های متنوع زرد و نارنجی و قرمز، ترکیب کاملی از رنگ ها را شکل می دهد.

پرندگان دریایی مثل اردک و مرغابی در آن آزادانه حرکت می کنند و در پاییز شاهد رقصی از نورهای طلایی و قرمز می شود. مردم معمولا نان خرده و تکه هایی غذا برای این حیوانات پرت می کنند تا آن ها را به سمت خود بکشانند و این پرندگان به ندرت از طبیعت وحشی خود فاصله می گیرند و ترجیح می دهند با فاصله گرفتن از مردم، از زندگی جانوری خود لذت ببرند. تماشای رابطه این پرندگان نوع دوست و چسبیدنشان به همدیگر، انس و الفت را به یاد گردشگران پارک ملت می آورد. 

در پشت دریاچه آسایشگاه جانبازارن قرار دارد که البته بیشتر افرادی که به پارک می روند نمی دانند آن ساختمان چیست چون ورودی آن از سمت خیابان آزادی است. در این آسایشگاه جانبازان جنگ تحمیلی بین ایران و عراق نگهداری می شوند و ملاقات از آن ها می توانند کمک شایانی به روحیه این دلیرمردان کند.

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

از دهه چهل تاکنون این پارک میزبان گردشگران داخلی و توریست های خارجی بوده است. آن زمان یعنی سال 1343 پارک ملت، خارج از شهر قرار داشت و چیزی بود مثل طرقبه و شاندیزِ کنونی ولی هم اکنون در اثر توسعه عجیب و غریب شهر مشهد، این پارک جنگلی و بزرگ در غرب شهر قرار گرفته است.

در همه فصول به خصوص فصل پاییز تعداد زیادی از مردم برای دیدن زیبایی ‌های این پارک، ورزش و قرارهای دوستانه و خانوادگی به آنجا می آیند. ماه آذر عروس تزئیناتِ پاییز در پارک ملت است. در این ماه همه عکاسان حرفه ای دوربین به دست برای شکار زیبایی های طبیعت به تور مشهد رهسپار می شوند. مردم عادی نیز موبایل هایشان را به همراه می آورند و ساعت های طولانی را نه تنها از طبیعت زیبای پاییزی لذت می برند، که به ثبت تصاویر مشغول می شوند. هنگام عبور از کوچه ها و خیابان های پراک ملت در پاییز، بارانی از برگ های زرد و قرمز بر سر گردشگران فرو می ریزد و فضایی رویایی و عاشقانه را پدید می آورد. 

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

دسترسی به پارک ملت مشهد

 

پارک ملت مشهد در غرب شهر و شمال غرب میدان آزادی، معروف به فلکه پارک، قرار گرفته است. اگر بخواهید از بلوار وکیل آباد به آن بیایید می توانید در ایستگاه مترو به نام ایستگاه پارک ملت پیاده شوید. این ایستگاه زیر زمینی است ولی بعد از بالا آمدن از زیر گذر از هر گوشه پارک می توانید وارد شوید چرا که پارک از این سو، محصور نیست. اگر قصد رفتن به شهر بازی پارک ملت یا زمین های بازی را داشته باشید، باید از خیابان امامت وارد پارک شوید. در صورتی که تنها به دنبال پیک نیک و اتراق کردن به همراه دوستان و خانواده هستید یا از سمت فلکه پارک و یا از سمت خیابان معلم به پراک بیایید.

 

پاییز در پارک ملت مشهد

 

روبروی پارک در آن طرف بلوار، پردیس دانشگاه فردوسی با فضایی بزرگ و سرسبز رخ نمایی می کند. پارک ملت از سمت خیابان معلم، خیابان امامت(ورودی شهر بازی پارک ملت و فرهنگسرا و زمین های بازی و...) و خیابان آزادی نیز راه دارد.  از سمت خیابان امامت و خیابان آزادی به بازارهای مهم مشهد دسترسی آسانی دارد. پارک ملت از سمت خیابان آزادی بلوار سجاد را قطع می کند و آن بخش هم محصور نیست.

 

شما میتوانید برای اقامت در شهر مشهد و دیدن تمامی این زیبایی ها در مشهد تور مشهد هتل الماس2 را از تورگردان رزرو نمایید.