سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای شیرگواز چابهار

شیرگواز چابهار یکی از روستاهای زیبا و کم‌نظیر ایران است. این دهکده زیبا هندوستانی کوچک در جنوب شرقی بوده و ویژگی‌های جذابی برای گردشگری دارد. از آنجایی که روستای شیرگواز در فاصله کوتاهی از بندر چابهار قرار گرفته می‌توانید در سفر به این شهر زیبا، سری هم به شیرگواز بزنید. شیر گواز دارای آب و هوای گرم و خشک است اما کشاورزی و باغداری در آن پیشینه طولانی دارد. در میان کویر و کوهستان می‌توانید روستایی را ببینید که مانند زمرد می‌درخشد. در ادامه این مطلب به معرفی روستای شیرگواز می‌پردازیم.

 

شیرگواز چابهار

 

معرفی شیرگواز چابهار

 

شیرگواز از ترکیب دو کلمه شیر و گراز ساخته شده است. در اطراف دهکده شیرگواز حیوانات وحشی مختلفی وجود دارند که در گذشته شامل شیر و گراز هم بود. شیرگواز در بخش دشتیاری شهرستان چابهار و در دهستان باهوکلات قرار دارد. شغل اصلی اهالی این روستا، باغداری و کشاورزی است. متأسفانه در سال‌های اخیر روستا دچار خشکسالی شده و بسیاری از ساکنین جوان آن به شهرها مهاجرت کرده‌اند. در باغ‌های این روستا میوه‌هایی مانند پاپایا، موز و انبه برداشت می‌شود. البته توجه داشته باشید که این میوه‌ها کمی با انواع خارجی متفاوت هستند ولی طعم فوق‌العاده‌ای دارند.

 

برداشت موز در شیرگواز چابهار

 

پوشش مردمان روستای شیرگواز مانند دیگر مناطق بلوچستان است. لباس‌های رنگارنگ، زیبایی این بخش از جاهای دیدنی چابهار را دو چندان کرده است. یک ویژگی مهم در رابطه با روستای شیرگواز وجود دارد و آن هم تنوع حیات جانوری در اطراف آن می‌باشد. در اطراف این روستا، کفتار، گراز، گرگ، گاندو (نوعی تمساح)، کله بز، سنجاب، طاووس، کبک، قرقاول و … زندگی می‌کنند. باید خاطر نشان کنیم که معمولا طاووس‌ها از پاکستان و هندوستان به این منطقه آورده شده‌اند و به عنوان پرنده‌ای خانگی طرفدار دارند. مردم روستای شیرگواز علاقه دارند حیوانات وحشی را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند. البته این حیوانات از سنین کم تربیت شده و به زندگی در کنار انسان‌ها عادت دارند.

 

مزارع شیرگواز چابهار

 

آدرس شیرگواز چابهار

چابهار، جاده ایرانشهر چابهار، روستای شیرگواز

برای اینکه بتونید از روستای شیرگواز چابهار دیدن نمایید تنها کافیست تور چابهار را از هر شهری هستید از تورگردان رزرو نمایید.